Винаги е приятно да се прибереш у дома, но винаги е и до някаква степен болезнено. В четвърти дом са личните ни дълбоки емоции, от които не можем да избягаме. За да продължим напред винаги трябва да се връщаме точно там, за да чистим и да се освобождаваме от тежките емоциите, които не ни позволяват да продължим напред.
В този дом е концентрирана цялата творческа енергия. От тук ние черпим ресурси за да творим всичко в живота си – като започнем от чувства и стигнем до деца. Тук се намира любовта, тук са изпепеляващите страсти, тук е изкуството, тук са забавленията. В този контекст любовта често е синоним на драма, а забавленията могат да са прекалени.
Тук се намира хазартът, който е както забавление, така и една силна енергия, от която човек трудно може да се спаси, защото хазартът може да е с материални ценности, но може и да е със собствения живот.
Всяко едно от тези направления се свързва с филма. Той е пищен, забавен, изпълнен с партита и лукс, а любовта е в основата на действието. Драмата също така присъства и именно с нея кулминира действието.
Енергията на пети дом се свързва и с идеята за децата като продукт на личната творческа енергия и на възпитанието, което дават родителите. Децата са най-големият творчески продукт, който човек може да създаде.
Филмът е чудесен пример за това как енергията на пети дом може да зарежда, да забавлява, да мотивира, да те кара да живееш, но показва и какви са трудните измерения на този дом – драмата може да е съсипваща и много неразумна, а тя може да води към гибел.
Като че ли това е най-малко вълнуващия дом. Това до известна степен с истина. Тук няма големи драми, няма блясък, няма изпепеляващи емоции. Тук има ред, дисциплина, а ежедневните задължения са в центъра на случването. Този дом се свързва с работата, задълженията и дисциплината, която изпълняваме какво в социален план, така и към себе си в личен, затова и енергията на този дом се свързва със здравето.
Филмът е много представителен за този дом. Той е приятно скучен, приятно забавен, по един ежедневен начин, точно каквато е и енергията на този дом. А думата, която описва най-добре домът е „работещ”. Тази енергия ни кара да работим в социален план, да изпълняваме добре задълженията си и да се доказваме до този начин, но се свързва и с добрата работа на физическото ни тяло, изключително важна тема, отнасяща се до здравето ни.
В този дом се крият всички диети, хранителни режими и практики, които биха ни помогнали да се чувстваме по- добре в кожата си и да изпълняваме по-добре работните ни задължения. За да се случват нещата тук добре, то ние трябва да сме последователни, дисциплинирани и организирани.
Стигнахме и до идеята за партньорството. Тук тя е много силно представена. Много сходна е енергията на любовта и на партньорството и често тези понятия се бъркат. Човек може да обича много хора, но може да е истински отдаден партньор само на един. Любовта е страст и изкушение, а партньорството изисква и съзнателно напасване и полагане на компромиси, които не винаги са приятни. Затова партньорството е логичното и дълготрайното продължение на любовта.
Точно в този филм се показва колко красиво може да едно партньорство, ако се базира на истинската любов. Дълготрайността на партньорството и неговият край са най-вълнуващите моменти в този филм.
Той показва, че едно истинско и дълбоко партньорство не е винаги лесно. То изисква много отстъпки и от двете страни, както и много несигурни моменти, в които се чудиш какво точно ще се случи.
Отговорът винаги се крие в това да се научим да мислим не като “аз”, а като “ние”. Мислейки по този начин ние сме много повече ориентирани към компромиси и към обща цел, а именно партньорството е кулминацията на идеята за общата цел.
Да, това е домът на смъртта. Добре дошли в него. Какво обаче е смъртта? Това е една енергийна трансформация, при която душата продължава живота си, но под друга форма.
Смъртта е естественият край на живота и предполага една дълбока равносметка. Именно дълбоките емоции са характерни за този дом. В него има много скрити и мистични неща. В него се крие идеята за края чрез смъртта, но и за трансформиращата й сила и за идеята, че смъртта, сама по себе си, може и да е едно ново начало.
Това е показано по един изумително забавен начин и във филма, който е един от любимите ми. Смъртта в него е представена като начало на безсмъртието, а то от своя страна е представено като едно огромно бреме, от което не можеш да се отървеш, дори да искаш. Точно в този контекст главният актьор избира да умре от старост и предпочита смъртта пред безсмъртието, което е представено по един комичен начин в лицето на алчните за живот и младост негови любими.
Осми дом е и дом на сексът, защото до краят най-близко се намира началото, а именно идеята за началото се свързва със секса. Тази идея е застъпена пак по един комичен и забавен филм в този филм. Към нея са преплетени и елементите за ревността и изневярата, които също са така характерни теми за осми дом.
Тук пак има много емоции, но те са дълбоки и на моменти разрушителни. Ако не се овладеят, те могат да доведат до гибел, но ако човек се научи да трансформира и насочи енергията на този дом, то той може буквално да направи чудеса.
9 дом: Около света за 80 дни
В този дом динамиката е много важна – както в ментален план, така и по отношение на събитията. Постоянно трябва нещо да се случва, за да бъде интересно. Съзнанието трябва постоянно да бъде провокирано да трупа все повече нова и интересна информация, а тя трябва да бъде анализиране и да се търси философския й смисъл.
Когато говорим за пътуване, то никога не е само физическо. То включва в себе си опознаване на нови култури, на нови религии, на нови обичаи. Всичко това ни помага много да разширим и да променим гледната си точка.
Чуждите езици са много забавни и интересни и са демонстрация за широко съзнание и се свързват с добра комуникация, затова те също са поставени тук.
Информацията тук не се складира. Опитът е да се намира начин да се анализира и да се прецени какъв е смисълът зад думите, да се намерят философските измерения.
В този дом се крие идеята за оптимизма, който с силно насочен към бъдещето. Тук се правят големите планове и се поставят дългосрочните цели.
Точно това се случва и в този филм. Всичко започва с един авантюристичен дух и се поставя една нелека задача, която по пътя си води го голямо ново познание.
10 дом: Най-добрата оферта
Тук ще започна от филма, защото имам чувството, че той е направен точно по примера на 10 дом. Не знам доколко е популярен, но аз силно го препоръчвам.
Десети дом е един от четирите домове, който си има собствено име. Той се нарича Медиум цели. Това е най-високата точка е рождената ви карта. Неслучайно той се свързва и с най-високата точка, която човек може да постигне в социален план.
В него е изведена на преден план идеята за професионализма и за желанието за реализация в социален план. Това желание е разбира се свързано и с изкарване на много пари.
По-важното обаче тук е съвършения образ, който е изграден в професионален план. Главният герой е безупречен професионалист и като такъв и като човек, който цял живот е работил основно по 10 дом, то той е загърбил напълно срещуположния 4-ти.
Този човек няма семейство, няма партньорство с други хора, освен в бизнес план, той е много богат самотник с безупречна репутация.
Всеки един човек, който живее на пълни обороти в 10 дом, обикновено минава през подобна ситуация. Често и големият социален успех е подплатен с известна доза много добре изпипано мошеничество – точно като в този филм.
Едновременно с това е показано как емоциите продължават да са в живота на този човек, колкото и да ги е загърбил, той не ги е забравил и именно голямата драма става на база на пробойна в емоционалния му свят.
Краят на филмът е драматичен, емоционално много силен, сериозен и пълен с равносметка. Такъв е и живота в 10 дом.
11 дом: Невероятната съдба на Амели Пулен
Един от най-приятните филми, който съм гледал в живота ми. Той е изпълнен с идеализъм, с желание за помощ към другите, с това да ги накараш да са щастливи и да промениш живот ми по един прекрасен начин.
Любовта към всички хора е много силна и тя те мотивира да действаш, защото за теб е важно да ги накараш да се чувстват добре.
Едновременно с това персоналната, лична любов трудно се постига, защото си загубил всичките си усилия да караш другите да са щастливи и това теб те прави щастлив.
Реално обаче сам със себе си не знаеш точно как да си щастлив и как да намериш личното си щастие – то е прекалено изнесено извън теб. Това дава много силен елемент на меланхолия.
Ти не можеш да си партньор на всички, защото си прекалено странен. Ти си хуманен, ти си идеалист, но също така и търсиш себе си, а това не е лесна задача. Партньор може да ти бъде само човек като теб – странен идеалист, който най-вече ти е приятел.
Това е домът на приятелството, на мечтите, на големите социални групи. Тук егото е слабо и е насочено към това да помага на другите да реализират мечтите си. А това, което написах по-горе е историята в филма.
12: Алиса в страната на чудесата
Добре дошли в страната на чудесата! Чудесата често плашат съвременния човек и той си измисля истории и легенди, за да плаши себе си и другите и да не се доближава до там. Чудесата са нещо нелогично, свръхестествено. Те не могат да се обяснят, но са чудесни, защото тази дума идва точно от идеята за чудото.
Често 12 дом се описва като домът на ограниченията, свързва с лудниците и затворите. Хората са склонни да възприемат това много буквално и да свързват тези понятия с материалния свят. Често обаче става въпрос за затвора, в който човек сам е поставил душата си. Нещастието в една такава ситуация е толкова силно, че то води до лудост.
Това обаче е само едната страна на 12 дом, има и една много позитивна. Тя се свързва с истината. Това е истината както за теб, така и за света, които те заобикаля. Тази истина винаги я научаваш сам, когато си сам, когато намериш време да останеш сам със себе си и с мислите си.
В този момент трябва да обичаш собствената си компания и да се чувстваш добре със себе си. В този момент трябва да успокоиш мислите си. Именно тогава, в това медиативно състояние и в пълната тишина излизат отговорите на всички въпроси, на абсолютно всички.
Най-страшното е, когато падаш в заешката дупка, точно като Алиса. Тогава няма почва под краката ти и не знаеш на накъде отиваш. След това обаче се срещаш с един чудесен свят, който винаги е присъствал около теб, но ти просто не си имал очи да го видиш.
По един символичен или директен начин, в зависимост от самия човек, той вижда света по един нов начин, на базата на интуицията, на сетивността и на вътрешните си усещания.
Всеки, който си е тръгнал от страната на чудесата не е същия. Той е завинаги променен. Той отново се връща към реалния живот и продължава да живее в него, но вече по един много осъзнат начин.
Дванадесети дом е най-мистичния и най-богат дом. В него се крият всички истини, в него е събрано познанието от предходните 11. За подготвения човек това е дом на истинско блаженство, за неподготвения този дом се свързва с ужаса и страховете. Всеки, който е минал през този дом, се е променил безкрайно много.
В този дом няма логика. Ако попаднете все пак там в страната на чудесата, не търсете логиката, а просто следвайте заека…